Хәйруллина Лилия сайты!

Чәршәмбе, 08.05.2024, 16:31

Приветствую Вас Гость | RSS | Главная | Файллар каталогы | Регистрация | Вход

Главная » Файлы » Татар әдәбияты

Эш программалары
[ Скачать с сервера (111.0 Kb) · Скачать удаленно () ] 19.09.2010, 21:04
№ Дәреснең темасы. Материалны үзләштерү буенча планлаштырылган нәтиҗәләр Сәг. са-ны Дәрес тибы Уку-укыту эшчәнлегенең төрләре Өйгә эш Кон-троль төре Үткәрү вакыты план факт 1 Татар халык авыз иҗаты әсәрләре. Табышмаклар. Булган белемнәрне искә төшерү, табышмаклар турында төшенчә бирү. 2 Үткәннәрне кабатлау, яңа материалны үзләштерү. Халык авыз иҗаты турында әңгәмә, табышмаклар әйтешү 3-5 бит укырга, 2 табышмак язып килергә.”Җәйге ялда” сочинение. 2 Тукай иҗаты турында белешмә. Тукай иҗаты турындагы белемнәрне ныгыту.Бөек шәхесләребезнең иҗатына мәхәббәт тәрбияләү. 1 Яңа материал-ны үткәннәр-гә таянып ка-милләштерү, ныгыту. Шагыйрь биография-сен искә төшерү, яшәү урыннары маршрутын төзү. 7-8 нче бит укырга, эчтәлеген сөйләргә. 3 Г.Тукай “ Исемдә калганнар” Әсәрнең төп сюжетын билгеләү.Тормыш авырлыкларын күрә белергә өйрәтү. 2 Яңа материалны өйрәнү. Сүзлек эше, эчтәлек буенча фикер алышу. 12-15 нче битләр, 17-18 нче бмт эчтәлек сөйләргә. 4 Г. Тукай “Шүрәле” Сәнгатьле уку күнекмәлә-ре булдыру. Әсәрнең төп темасын , идеясен ачыклау.Тукай иҗатына мәхәббәт тәрбияләү. 1 Сәнгатьле уку дәресе. Сүзлек эше, эчтәлеген аңлау, бүлекләргә исем бирү, дәреслек-тәге сорауларга җавап бирү. 19-22 нче бит сәнгатьле итеп укырга. ”Укытучым” сочинение язарга. 5 Г.Тукай “ Туган авыл”, “Кичке азан” шигырьләре. Сәнгатьле уку күнекмәләре булдыру.Туган җиргә ярату хисе тәрбияләү. 2 Лексик күнекмәләр камилләште-рү. Сәнгатьле уку өстендә эш, эчтәлеген аңлау, мәкаль , әйтемнәр, шигырьләр, җырлар искә төшерү. 23 нче бит ятларга, 26 нчы бит сорауларга җавап бирергә. 6 Г.Тукай “Татар яшьләре” Әсәрнең төп тематикасын билгеләү. Яшьләр тормышына күзәтү ясау. 1 Сәнгатьле уку күнекмәләре булдыру. Шагыйрьнең яшьләргә баглаган өметләре, теләкләрен билгеләү. Бүгенге яшьләр турында сөйләшү. 26 нчы бит сәнгатьле укырга. 7 Рәссам Байназар Әлменов. Рәссамнар турында белеш- мә бирү. Байназар Әлменов ның иҗаты тормыш юлы белән тынышу. Рәссамнар-ның иңатына мәхәббәт тәрбияләү. 1 Яңа материалны үзләштерү. Рәсемнәрен күзәтү, фикер алышу, сораулар өстендә эшләү. 27 нче бит укырга 8 Композиторлар Заһидулла Яруллин һәм Фәрит Яруллин. Бирелгән язучыларның иҗатлары белән танышу. Үзебезнең як язучыларының сәнгать әсәрләре белән танышу. 2 Иҗади эзләнүләр дәресе. Иҗатлары турында белешмә бирү, балет турында сөйләшү. Шүрәле балеты буенча фикер алышу, сүзлек өстендә эш. 28-29, 30-31 нче битләр, 32-33 нче бит укырга. 9 Уку тизлеген тикшерү. Укучыларның уку техника-сын тикшерү методлары. 1 Контроль дәрес Класстан тыш укуга әзерләнергә “Ләйсән яңгыр”. Уку тизлеге 10 Г.Гөбәй “Ләйсән яңгыр” Ф.Яруллин “Шүрәле балеты” Укучыларны класстан тыш укуга якынлаштыру. 2 Класстан тыш уку дәресе. Сүзлек эше, фикер алышу, төп идеяне билгеләү. Укып бетерергә. 11 Ф. Амирханның тәрҗемәи хәле. Ф.Амирханның иҗатындагы кирәкле моментлар белән таныштыру. 1 Яңа материалны үзләштерү дәресе. Иҗаты турында белеш мә бирү, хронологик таблица төзү, сүзлек өстендә эш, өстәмә материалны күзәтү. 36-37 нче битләр, укырга. 12 Ф. Амирхан “Март каһарманы” Әсәрнең төп идеясен, темасын, проблемасын, сюжет элементларын билгеләү. 3 Лексик күнекмәләр формалаштыру дәресе. Әсәрнең эчтәлеге буен ча фикералышу. Революция тәэсирендә барлыкка килгән каһар ман исеме астында яшеренгән кешеләрне тәнкыйләү, сорауларга җавап бирү. 41-43 бит укырга,эчтәлеген сөйләргә. 46 нчы бит сорауларга җавап әзерләргә. 13 Бәйләнешле сөйләм телен үстерү Сөйләм телен үстерү. 1 Лексик-грам-матик күнек-мәләр форма-лаштыру. 14 Мәҗит Гафури. Тормыш юлы, иҗаты. Мәҗит Гафури иҗатындагы кызыклы темаларны билгеләү. 1 Дәрес-лекция. Сүзлек өстендә эш, сорауларга җавап би-рү, дәреслек белән эш. 47-48 нче бит укырга. 15 М.Гафури”Сарыкны кем ашады” мәсәле һәм “Татар байрагы” шигыре. Мәсәл жанры турында төшенчә бирү, мәсәлдәге төп геройлар артында кемнәр яшеренүне билгеләү. Шигырьнең төп идеясен билгеләү. 2 Яңа материалны үзләштерү. Шигырьнең төп идея-сен билгеләү, сүзлек өстендә эш, сәнгатьле уку, мәсәл жанрының үзенчәлеген билгеләү. Бу мәсәлдән төп теманы ачыклау. 48 нче бит шигырьне ятларга. 50 нче бит сорауларга җавап бирергә 16 Г.Тукай мәсәлләре Мәсәл жанрының төп идеясен билгеләргә өйрәтү. 1 Класстан тыш уку. Өйдә укыштырып бетерергә. 17 Г.Ибраһимов иҗаты турында белешмә. Г.Ибраһимов иҗатындагы төп юнәлешләрне билгеләү. 1 Яңа материалны үзләштерү Язучы турында әңгәмә уздыру, әсәрләр белән танышу, таблица төзү. 52-53 нче битләр укырга. 18 Г.Ибраһимов “Алмачуар” әсәре. Әсәрнең эчтәлеген өйрәнү, образларга характеристика бирү, әсәрнең төп идеясен, темасын, сюжет элементларын билгеләү. 3 Яңа әсәрне өйрәнү, лексик күнекмәләр формалашты-ру. Әсәрне уку, исем бирү (бүлекләргә), хайван-нарга карата миһербан лык хисләретәрбияләү, сүзлек эше, сораулар өстендәт эш, эчтәлек буенча фикер алышу, соч. план төзү. 55-56 нче бит 59-62нче бит 66, 69 нчы бит сорауларга 19 Бәйләнешле сөйләм телен үстерү дәресе. Сөйләм телен үстерү. 1 Монологик сөйләм телен үстерү. Кешенең матурлыгын күрә белергә өйрәтү, кеше һәр яктан гүзәл булырга тиеш темати-касына сөйләшү. 20 Г.Кутуй тормыш юлы, иҗаты. Нәсер турында төшенчә бирү. Г.Кутуйның иҗаты турында информация бирү, нәсернең төп билгеләрен билгеләргә өйрәнү. 1 Яңа материалны өйрәнү дәресе. Тормыш юлын өйрәнү, фикер алышу, иҗаты белән танышу, сорау-лар өстендә эшләү, нә-сер турында сөйләшү. 70-71 битләр укырга. 21 Г.Кутуй “Сагыну” нәсере. “Сагыну” әсәренең төп идеясен билгеләү. 1 Яңа материалны өйрәнү. Нәсернең эчтәлеген аңлау, сугыштагы ке-шенең кичерешләрен-дә Туган ил образын билгеләү, сорауларга җавап бирү, сәнгатьле уку өстендә эш. 72 нче бит өзекне ятларга “Казаным- башкалам” сочинение. 22 Г.Кутуй “ Рөстәм маҗаралары” Әсәрнең эчтәлеге белән танышу, төп темасын, идеясен, сюжет элементларын билгеләү. 2 Яңа материалны үзләштерү Әсәрдәге фантастик вакыйгаларны табу, чынлык дөньясы белән хыял дөньясын чагыштыру, эчтәлек буенча фикер алышу, сораулар өстендә эш. Бүлекләрдән соң бирелгән сорау-ларга җавп бирер гә, дәреслектә булмаган өлеш-ләрне укырга, кл.тыш укуга әзерләнергә. 23 Г.Кутуй “Рәссам” Г.Кутуй әсәрләренә мәхәббәт тәрбияләү. 1 Класстан тыш уку дәресе. Әсәрне уку, сүзлек эше аңлатмалар бирү. 24 Хәсән Туфан турында белешмә. Иҗаты һәм тормышына тулы күзәтү ясау. 1 Яңа материалны үзләштерү дәресе. Иҗаты, тормыш юлы, күргән газаплары бе-лән танышу, фикер алышу, өстәмә матери-аллар күрсәтү, таблица төзү. 80-81 нче битләр укырга. 25 Х.Туфан “Киек казлар”, “Талантлы син, кеше туганым” шигырьләре. Шигырьләрнең төп тематикасын билгеләү, фикер алышу. 2 Сәнгатьле уку күнекмәләре булдыру дәресе Сәнгатьле уку, эчтәлеген аңлау, сүзлек өстендә эш, сорауларга җавап бирү. Сорауларга җавап бирергә, 81, 82 нче битләр сәнгатьле укырга. 26 Газиз Кашапов Язучы турында белешмә “Киек каз юлы” әсәре. Тормышы , иҗаты турында белешмә бирү, иҗатына мәхәббәт уяту. 3 Хәсән Туфан тормышы буйлап дәрес экскурция Язучының тормышы, иҗаты белән танышу, әсәрнең эчтәлеген аңлау, төп фикерне билгеләү, өлешләргә бүлә. 89-95 нче бит укырга , 103 нче бит сорауларга җавап бирергә. 27 Зифа Басыйрова турында белешмә. Җыр сәнгате турында белешмә бирү, хәзерге вакытта бик билгеле булган җырчылар белән танышу. 1 Яңа материалны үзләштерү дәресе. Җырчының татар җыр сәнгатенә керткән өлешен билгеләү, җырларын тыңлау, фикер алышу. З.Басыйрова башкарган җырларны туплап язарга. 28 Роза Хафизова тормыш юлы , иҗаты, “Кашкарыйлар озын гомерле “ әсәре. Язучының иҗаты , тормышы турында белешмә бирү, үзебезнең төбәк язучыларын искә төшереп китү. 3 Яңа материалны өйрәнү, әңгәмә. Язучының иҗаты белән танышу, әсәрен уку, сүзлек өстендә эш, эчтәлеге буенча фикер алышу, өлешләргә бүлеп исем бирү. 106 нчы бит эчтәлеген сөйләргә, 11-114 нче битләр укырга.115 нче бит сорауларга җавап бирергә. 29 Бәйләнешле сөйләм телен үстерү дәресе Телгә мәхәббәт тәрбияләү. 1 Монологик, диалогик сөйләм телен үстерү дәресе. Ананың бөеклеге турында фикер алышу, аналар турында сочи-нение үрнәкләре белән танышу, план төзү. “Ана- бөек исем” сочинение 30 Ибраһим Салахов. Язучы турында белешмә. Язучының иҗаты, тормышы турында мәгълүмат бирү. 1 Иҗади эзләнүләр дәресе. Автор турындагы материаллар белән танышу, фикер алышу, кирәкле җөмләләрне теркәп кую. 116-117 нче бит сорауларга җавап бирү. 31 И.Салахов “Ана тавышы” Әсәрнең төп темасын, идеясен билгеләү, әсәрнең тәрбияви кыйммәтен ачыклау. 3 Яңа материалны үзләштерү дәресе. Эчтәлек буенча фикер алышу, сүзлек өстендә эш, кешеләрдәге миһербансызлыкның чыганагын күрү. 120-121 нче бит эчтәлеген сөйләр-гә, 126 нчы бит сорауларга җавап бирергә. 32 Бәйләнешле сөйләм телен үстерү. Республикабыздагы бөек , билгеле урыннар белән танышу. 1 Монологик сөйләм телен үстерү. Атаклы урыннар турында әңгәмә кору, аерым укучыларны тыңлау, фикер алышу. “Кол Шәриф” мәчете турында сөйләргә әзерләнергә. 33 Зыя Мансур. Иҗаты, тормышы. Язучының тормышы иҗаты турында информация бирү. 2 Яңа материалны үзләштерү дәресе Укытучы сүзе, фикер алышу, хронологик таблица төзү. 125-126 нчы бит биографиясен өйрәнергә. 34 Зыя Мансур “Таңсылу” әкияте. Әкиятнең эчтәлеге белән танышу, автор әйтәсе кил-гән фикерләрне билгеләү. 1 Диалогик сөйләм телен үстерү Әкиятне сәнгатьле итеп уку, сүзлек эше, фикер алышу 130 нче бит сорауларга җавап бирергә. 35 Бәйләнешле сөйләм телен үстерү дәресе Мәкаль -әйтемнәрнең төп фикерләрен билгеләргә өйрәтү. 1 Монологик, диалогик сөйләм телен үстерү дәресе Укытучы сүзе, фикер алышу, сораулар өстендә эшләү 1 мәкаль , 1 әйтем язып килергә. 36 Әмирхан Еники. Тормышы иҗаты турында фикер алышу. Әмирхан Еники иҗатындагы төп иҗат сызыкларын билгеләү. 1 Яңа материалны өйрәнү дәресе. Укытучы сүзе, фикер алышу, конспектлау. 131-132 нче бит укырга. 37 Ә.Еники “Кем җырлады” Әсәрнең төп эчтәлеген ачыклау. 2 Яңа әсәрне өйрәнү дәресе. Эчтәлек буенча фикер алышу, татар җырының нинди тәэсирле икәнен күрсәтү; җыр ни өчен кешенең күңелен шулай тирән дулкынландыра? 134-135 нче бит укырга. 137 нче биттәге сорауларга таянып фикер алышуга әзерләнергә. 38 Ә.Еники “Матурлык хикәясе” Әсәрнең эчтәлеге белән танышу, эчке матурлыкны тышкы матурлыктан аера белергә өйрәтү. 3 Яңа материалны ныгыту Әсәрнең эчтәлеге белән танышу, сүзлек өстендә эш, эчтәлек буенча фикер алышу, сораулар өстендә эшләү. 141-145 нче бит укырга,147 нче биттәге сорауларга җавап, өзекне ятларга. 39 Г.Кашапов “Киек каз юлы” Г.Кашапов “Киек каз юлы”әсәренең укылмаган өлешләрен уку. 1 Класстан тыш уку дәресе. Сораулар ярдәмендә эчтәлеген сөйләү. Укып бетерергә. 40 Рафаил Төхфәтуллин иҗаты турында белешмә Нәсернең төп билгеләрен искә төшерү, ана һәм бала хисләрен ачыклау. 2 Яңа материалны өйрәнү дәресе. Укытучы сүзе, нәсернең эчтәлеге белән танышу, язучының әйтәсе килгән фикерен билгеләү. Биографиясен өйрәнергә, 151 нче бит сораулар-га җавап.”Язның бер көне елны туйдыра” сочинение. 41 Уку тизлеген тикшерү Укучыларда йөгерек уку формалаштыру. 1 Контроль дәрес Уку тизлеге 42 Гөлшат Зәйнаше-ва иҗаты турын-да белешмә. “Туган җирем Татарстан” Шигырьләренең төп тематикасын билгеләү. 1 Яңа материалны өйрәнү дәресе. Укытучы сүзе, сәнгатьле уку өстендә эш. 153 нче бит ятларга 43 Бәйләнешле сөйләм телен үстерү. Укучыларның монологик сөйләм телен үстерү. 1 Монологик, диалогик сөйләм телен үстерү дәресе. Шигырьләрдән автор әйтергә теләгән төп фикерне таба белү. Бәйрәмнәр турында рефератлар язарга. 44 Фәрит Иделле , тәрҗемәи хәле “ Өзелгән үзәкләр, саркылган йөрәкләр...” Чит илләрдә яшәүче татарлар турында информация бирү. 2 Информацион дәрес. 161 нче биттәге сораулар нигезендә Ватан темасына әңгәмә , чит илләрдә яшәгән татарларның язмышы мәсьәләләре. 158-160 нчы бит укырга. 160 нчы бит сорауларга җавап , мәкальләрне укырга. 45 Татар халык бәйрәмнәренә күзәтү.Нәүрүз бәйрәме. Элек-электән үткәрелеп килә торган бәйрәмнәр турында информация бирү. 2 Гомумиләш-тереп кабатлау Укучыларның рефератларын класс алдында укулары. 46 Йомгаклау 1 Кабатлау дәресе. “Килешенгән” “Килешенгән” “Раслыйм” МБ җитәкчесе: Милли белем һәм тәрбия бирү 6нчы урта мәктәп директоры ________Р.К.Гайнетдинова буенча директор урынбасары: ______И.А.Никифорова МБ утырышы беркетмәсе _______Ә.Х.Сенжапова “___” ________ 2010 ел №____ 2010 ел “____” _______2010 ел Татарстан Республикасы Лениногорск муниципаль районы Лениногорск шәһәре 6 нчы урта гомуми белем бирү мәктәбенең II квалификацион категорияле укытучысы Лилия Юныс кызы Хәйруллинаның VII сыйныфның татар төркеменә татар әдәбиятыннан эш программасы. 2010-2011 нче уку елы Татар әдәбиятыннан тематик план Сыйныф: 7 Укытучы: Хәйруллина Лилия Юныс кызы Сәгать саны: барлыгы 70 ; атнага 2 сәгать Планлаштырылган контроль дәресләр: уку тизлеген тикшерү: , шигырь ятлау: ___ Планлаштыру: “Рус мәктәпләрендә укучы татар балаларына ана теле һәм әдәбият укыту программалары” 1-11 нче сыйныфлар. Татарстан Республикасы Мәгариф министрлыгы, Казан, “Мәгариф” нәшрияты, 2003 нигезендә төзелде Дәреслек: Татар әдәбияты, 7 нче класс, Ф.М.Мусин, И.Г.Гыйләҗев, Р.С.Шәвәлиева, Казан “Мәгариф” нәшрияты, 2005 Өстәмә әдәбият: 1. С.Г.Вагыйзов “Кызыклы грамматика”, “Мәгариф” нәшрияты, 1994
Категория: Татар әдәбияты | Добавил: Liliya
Просмотров: 4033 | Загрузок: 1244 | Рейтинг: 1.5/2
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:

Голосование

Меню сайта

Категории раздела

Татар әдәбияты [28]
Татар теле [21]
Классное руководство [10]
Презентации [8]
Методик кулланмалар [5]
Укытучылар һәм укучылар өчен кулланмалар.
Тестлар [4]
видеолар [0]
дәрес, сыйныфтан тыш чара, сыйныф сәгате төшерелгән видеолар

Вход на сайт

Поиск

Статистика


Барысы онлайн: 1
Кунаклар: 1
Кулланучылар: 0