Хәйруллина Лилия сайты!

Сишәмбе, 23.04.2024, 20:52

Приветствую Вас Гость | RSS | Главная | Файллар каталогы | Регистрация | Вход

Главная » Файлы » Татар әдәбияты

7 сыйныф, татар әдәбиятыннан эш программасы
[ Скачать с сервера (124.5 Kb) ] 08.09.2011, 19:46
№ Дәреснең темасы. Материалны үзләштерү буенча планлаштырылган нәтиҗәләр Сәг. са-ны Дәрес тибы Уку-укыту эшчәнлегенең төрләре Кон-троль төре Үткәрү вакыты Искәрмә
план
факт

1
2 Татар халык авыз иҗаты әсәрләре. Табышмаклар. Булган белемнәрне искә төшерү, табышмаклар турында төшенчә бирү. 2 Үткәннәрне кабатлау, яңа материалны үзләштерү. Халык авыз иҗаты турында әңгәмә, табышмаклар әйтешү


3 Тукай иҗаты турында белешмә. Тукай иҗаты турындагы белемнәрне ныгыту.Бөек шәхесләребезнең иҗатына мәхәббәт тәрбияләү. 1 Яңа материалны үткәннәргә таянып камилләштерү, ныгыту. Шагыйрь биографиясен искә төшерү, яшәү урыннары маршрутын төзү.


4
5 Г.Тукай “ Исемдә калганнар” Әсәрнең төп сюжетын билгеләү.Тормыш авырлыкларын күрә белергә өйрәтү. 2 Яңа материалны өйрәнү. Сүзлек эше, эчтәлек буенча фикер алышу.


6 Г. Тукай “Шүрәле” Сәнгатьле уку күнекмәлә-ре булдыру. Әсәрнең төп темасын , идеясен ачыклау.Тукай иҗатына мәхәббәт тәрбияләү. 1 Сәнгатьле уку дәресе. Сүзлек эше, эчтәлеген аңлау, бүлекләргә исем бирү, дәреслек-тәге сорауларга җавап бирү.


7 Г.Тукай “ Туган авыл”, “Кичке азан” шигырьләре. Сәнгатьле уку күнекмәләре булдыру.Туган җиргә ярату хисе тәрбияләү. 1 Лексик күнекмәләр камилләштерү. Сәнгатьле уку өстендә эш, эчтәлеген аңлау, мәкаль , әйтемнәр, шигырьләр, җырлар искә төшерү.


8 Г.Тукай “Татар яшьләре” Әсәрнең төп тематикасын билгеләү. Яшьләр тормышына күзәтү ясау.
1 Сәнгатьле уку күнекмәләре булдыру. Шагыйрьнең яшьләргә баглаган өметләре, теләкләрен билгеләү. Бүгенге яшьләр турында сөйләшү.


9 Рәссам Байназар Әлменов. Рәссамнар турында белеш- мә бирү. Байназар Әлменов ның иҗаты тормыш юлы белән тынышу. Рәссамнар-ның иңатына мәхәббәт тәрбияләү. 1 Яңа материалны үзләштерү. Рәсемнәрен күзәтү, фикер алышу, сораулар өстендә эшләү.


10 Композитор Заһидулла Яруллин Бирелгән язучыларның иҗатлары белән танышу. 1 Иҗади эзләнүләр дәресе. Иҗатлары турында белешмә бирү, балет турында сөйләшү.


11
12 Фәрит Яруллин. “Шүрәле балеты” Үзебезнең як язучыларының сәнгать әсәрләре белән танышу. 2 Шүрәле балеты буенча фикер алышу, сүзлек өстендә эш.
13 Б.с.ү. Балет карагач. 1
14 К.т.у. Г.Гөбәй “Ләйсән яңгыр” Уку тизлеген тикшерү. Укучыларны класстан тыш укуга якынлаштыру. Укучыларның уку техника-сын тикшерү методлары. 1 Класстан тыш уку дәресе. Сүзлек эше, фикер алышу, төп идеяне билгеләү.


15 Ф. Амирханның тәрҗемәи хәле. Ф.Амирханның иҗатындагы кирәкле моментлар белән таныштыру. 1 Яңа материалны үзләштерү дәресе. Иҗаты турында белешмә бирү, хронологик таблица төзү, сүзлек өстендә эш, өстәмә материалны күзәтү.


16 Ф. Амирхан “Татар каһарманы” Әсәрнең төп идеясен, темасын, проблемасын, сюжет элементларын билгеләү.
1 Лексик күнекмәләр формалаштыру дәресе. Әсәрнең эчтәлеге буенча фикералышу. Революция тәэсирендә барлыкка килгән каһарман исеме астында яшеренгән кешеләрне тәнкыйләү, сорауларга җавап бирү.


17 Бәйләнешле сөйләм телен үстерү. Мулланур Вахитов – халык бәхете өчен көрәшүче. Сөйләм телен үстерү. 1 Лексик-грам-матик күнек-мәләр форма-лаштыру.


18 Мәҗит Гафури. Тормыш юлы, иҗаты. Мәҗит Гафури иҗатындагы кызыклы темаларны билгеләү. 1 Дәрес-лекция. Сүзлек өстендә эш, сорауларга җавап бирү, дәреслек белән эш.

19
20 М.Гафури”Сарыкны кем ашады” мәсәле һәм “Татар байрагы” шигыре. Мәсәл жанры турында төшенчә бирү, мәсәлдәге төп геройлар артында кемнәр яшеренүне билгеләү. Шигырьнең төп идеясен билгеләү. 2 Яңа материалны үзләштерү. Шигырьнең төп идеясен билгеләү, сүзлек өстендә эш, сәнгатьле уку, мәсәл жанрының үзенчәлеген билгеләү. Бу мәсәлдән төп теманы ачыклау.


21 К.т.у. Г.Тукай мәсәлләре Мәсәл жанрының төп идеясен билгеләргә өйрәтү. 1 Класстан тыш уку.

22 Г.Ибраһимов иҗаты турында белешмә. Г.Ибраһимов иҗатындагы төп юнәлешләрне билгеләү. 1 Яңа материалны үзләштерү Язучы турында әңгәмә уздыру, әсәрләр белән танышу, таблица төзү.

23
24
25
26 Г.Ибраһимов “Алмачуар” әсәре. Әсәрнең эчтәлеген өйрәнү, образларга характеристика бирү, әсәрнең төп идеясен, темасын, сюжет элементларын билгеләү. 4 Яңа әсәрне өйрәнү, лексик күнекмәләр формалаштыру. Әсәрне уку, исем бирү (бүлекләргә), хайваннарга карата миһербан лык хисләре тәрбияләү, сүзлек эше, сораулар өстендәт эш, эчтәлек буенча фикер алышу, соч. план төзү.


27 Бәйләнешле сөйләм телен үстерү дәресе. Сөйләм телен үстерү. 1 Монологик сөйләм телен үстерү. Кешенең матурлыгын күрә белергә өйрәтү, кеше һәр яктан гүзәл булырга тиеш тематикасына сөйләшү.


28 Г.Кутуй тормыш юлы, иҗаты. Нәсер турында төшенчә бирү. Г.Кутуйның иҗаты турында информация бирү, нәсернең төп билгеләрен билгеләргә өйрәнү. 1 Яңа материалны өйрәнү дәресе. Тормыш юлын өйрәнү, фикер алышу, иҗаты белән танышу, сораулар өстендә эшләү, нәсер турында сөйләшү.


29 Г.Кутуй “Сагыну” нәсере. “Сагыну” әсәренең төп идеясен билгеләү. 1 Яңа материалны өйрәнү. Нәсернең эчтәлеген аңлау, сугыштагы кешенең кичерешләрендә Туган ил образын билгеләү, сорауларга җавап бирү, сәнгатьле уку өстендә эш.


30
31 Г.Кутуй “ Рөстәм маҗаралары” Әсәрнең эчтәлеге белән танышу, төп темасын, идеясен, сюжет элементларын билгеләү. 2 Яңа материалны үзләштерү Әсәрдәге фантастик вакыйгаларны табу, чынлык дөньясы белән хыял дөньясын чагыштыру, эчтәлек буенча фикер алышу, сораулар өстендә эш.



32 Г.Кутуй “Рәссам” Г.Кутуй әсәрләренә мәхәббәт тәрбияләү. 1 Класстан тыш уку дәресе. Әсәрне уку, сүзлек эше аңлатмалар бирү.

33 К.т.у. Г.Кутуй “Рәссам” 1
34 Хәсән Туфан турында белешмә. Иҗаты һәм тормышына тулы күзәтү ясау. 1 Яңа материалны үзләштерү дәресе. Иҗаты, тормыш юлы, күргән газаплары белән танышу, фикер алышу, өстәмә материаллар күрсәтү, таблица төзү.


35
36
37 Х.Туфан “Киек казлар”, “Талантлы син, кеше туганым” шигырьләре. Шигырьләрнең төп тематикасын билгеләү, фикер алышу. 3 Сәнгатьле уку күнекмәләре булдыру дәресе Сәнгатьле уку, эчтәлеген аңлау, сүзлек өстендә эш, сорауларга җавап бирү.


38 К.т.у. Газиз Кашапов Язучы турында белешмә “Киек каз юлы” әсәре. Тормышы , иҗаты турында белешмә бирү, иҗатына мәхәббәт уяту. 1 Хәсән Туфан тормышы буйлап дәрес экскурция Язучының тормышы, иҗаты белән танышу, әсәрнең эчтәлеген аңлау, төп фикерне билгеләү, өлешләргә бүлә.


39 Зифа Басыйрова турында белешмә. Җыр сәнгате турында белешмә бирү, хәзерге вакытта бик билгеле булган җырчылар белән танышу. 1 Яңа материалны үзләштерү дәресе. Җырчының татар җыр сәнгатенә керткән өлешен билгеләү, җырларын тыңлау, фикер алышу.


40
41
42
43 Роза Хафизова тормыш юлы , иҗаты, “Кашкарыйлар озын гомерле “ әсәре. Язучының иҗаты , тормышы турында белешмә бирү, үзебезнең төбәк язучыларын искә төшереп китү. 4 Яңа материалны өйрәнү, әңгәмә. Язучының иҗаты белән танышу, әсәрен уку, сүзлек өстендә эш, эчтәлеге буенча фикер алышу, өлешләргә бүлеп исем бирү.


44
Бәйләнешле сөйләм телен үстерү дәресе Телгә мәхәббәт тәрбияләү. 1 Монологик, диалогик сөйләм телен үстерү дәресе. Ананың бөеклеге турында фикер алышу, аналар турында сочинение үрнәкләре белән танышу, план төзү.


45 Ибраһим Салахов. Язучы турында белешмә. Язучының иҗаты, тормышы турында мәгълүмат бирү. 1 Иҗади эзләнүләр дәресе. Автор турындагы материаллар белән танышу, фикер алышу, кирәкле җөмләләрне теркәп кую.


46
47
48
49 И.Салахов “Ана тавышы” Әсәрнең төп темасын, идеясен билгеләү, әсәрнең тәрбияви кыйммәтен ачыклау. 4 Яңа материалны үзләштерү дәресе. Эчтәлек буенча фикер алышу, сүзлек өстендә эш, кешеләрдәге миһербансыз-лыкның чыганагын күрү.


50 Бәйләнешле сөйләм телен үстерү. Ана-бөек исем. Республикабыздагы бөек , билгеле урыннар белән танышу. 1 Монологик сөйләм телен үстерү. Атаклы урыннар турында әңгәмә кору, аерым укучы-ларны тыңлау, фикер алышу.


51 Зыя Мансур. Иҗаты, тормышы. Язучының тормышы иҗаты турында информация бирү. 1 Яңа материалны үзләштерү дәресе Укытучы сүзе, фикер алышу, хронологик таблица төзү.


52 Зыя Мансур “Таңсылу” әкияте. Әкиятнең эчтәлеге белән танышу, автор әйтәсе кил-гән фикерләрне билгеләү. 1 Диалогик сөйләм телен
үстерү Әкиятне сәнгатьле итеп уку, сүзлек эше, фикер алышу


53 Бәйләнешле сөйләм телен үстерү дәресе Мәкаль -әйтемнәрнең төп фикерләрен билгеләргә өйрәтү. 1 Монологик, диалогик сөйләм телен үстерү дәресе Укытучы сүзе, фикер алышу, сораулар өстендә эшләү


54 Әмирхан Еники. Тормышы иҗаты турында фикер алышу. Әмирхан Еники иҗатындагы төп иҗат сызыкларын билгеләү. 1 Яңа материалны өйрәнү дәресе. Укытучы сүзе, фикер алышу, конспектлау.



55
56 Ә.Еники “Кем җырлады” Әсәрнең төп эчтәлеген ачыклау. 2 Яңа әсәрне өйрәнү дәресе. Эчтәлек буенча фикер алышу, татар җырының нинди тәэсирле икәнен күрсәтү; җыр ни өчен кешенең күңелен шулай тирән дулкынландыра?


57
58
59 Ә.Еники “Матурлык хикәясе” Әсәрнең эчтәлеге белән танышу, эчке матурлыкны тышкы матурлыктан аера белергә өйрәтү. 3 Яңа материалны ныгыту Әсәрнең эчтәлеге белән танышу, сүзлек өстендә эш, эчтәлек буенча фикер алышу, сораулар өстендә эшләү.


60 Б.с.ү. Кешенең матурлыгы нәрсәдә? 1

61
62 Рафаил Төхфәтуллин иҗаты турында белешмә. “Балам көлүе” Нәсернең төп билгеләрен искә төшерү, ана һәм бала хисләрен ачыклау. 2 Яңа материалны өйрәнү дәресе. Укытучы сүзе, нәсернең эчтәлеге белән танышу, язучының әйтәсе килгән фикерен билгеләү.


63 Уку тизлеген тикшерү Укучыларда йөгерек уку формалаштыру. 1 Контроль дәрес Уку тизлеге
64
65 Гөлшат Зәйнаше-ва иҗаты турын-да белешмә. “Туган җирем Татарстан” Шигырьләренең төп тематикасын билгеләү. 2 Яңа материалны өйрәнү дәресе. Укытучы сүзе, сәнгатьле уку өстендә эш.
ятлау

66 Бәйләнешле сөйләм телен үстерү. Ватаным Татарстан. Укучыларның монологик сөйләм телен үстерү. 1 Монологик, диалогик сөйләм телен үстерү дәресе. Шигырьләрдән автор әйтергә теләгән төп фикерне таба белү.


67
68 Чит илләрдә яшәүче милләттәшләре-без.
Чит илләрдә яшәүче татарлар турында информация бирү. 2 Информацион дәрес. 161 нче биттәге сораулар нигезендә Ватан темасына әңгәмә , чит илләрдә яшәгән татарларның язмышы мәсьәләләре.

Б.с.ү.
69 Татар халык бәйрәмнәренә күзәтү.Нәүрүз бәйрәме. Элек-электән үткәрелеп килә торган бәйрәмнәр турында информация бирү. 1 Гомумиләш-тереп кабатлау Укучыларның рефератларын класс алдында укулары.


70 Йомгаклау 1 Кабатлау дәресе.




“Каралган” “Килешенгән” “Раслыйм”
МБ җитәкчесе: Милли белем һәм тәрбия бирү 6нчы урта мәктәп директоры:
________Р.К.Гайнетдинова буенча директор урынбасары: ______И.А.Никифорова
МБ утырышы беркетмәсе _______Ә.Х.Сенжапова Беркетмә №____
№____ “25”август 2011 ел “27”август 2011 ел “29” август 2011 ел

Татарстан Республикасы Лениногорск
муниципаль районы Лениногорск шәһәре
6 нчы урта гомуми белем бирү мәктәбенең
II квалификацион категорияле укытучысы
Лилия Юныс кызы Хәйруллинаның
VII сыйныфның татар төркеменә татар теле
Һәм татар әдәбиятыннан
эш программасы.

2011-2012 нче уку елы

Татар әдәбиятыннан тематик план

Сыйныф: 7

Укытучы: Хәйруллина Лилия Юныс кызы

Сәгать саны: барлыгы 70 ; атнага 2 сәгать

Планлаштырылган контроль дәресләр: уку тизлеген тикшерү: , шигырь ятлау: ___

Планлаштыру: “Рус телендә урта (тулы) гомуми белем бирү мәктәбендә татар телен һәм әдәбиятын укыту программасы” 1-11 нче сыйныфлар. Татарстан Республикасы Мәгариф министрлыгы, Казан, “Мәгариф” нәшрияты, 2010 нигезендә төзелде

Дәреслек: Татар әдәбияты, 7 нче класс, Ф.М.Мусин, И.Г.Гыйләҗев, Р.С.Шәвәлиева, Казан “Мәгариф” нәшрияты, 2010

Өстәмә әдәбият: 1.

Татар әдәбиятыннан эш программасы.

Аңлатма язуы
Эш программасы статусы
Программа нигезенә Россия, Татарстан Мәгариф һәм фән министрлыкларының мәктәпләрдә урта һәм тулы белем алу стандартлары салынды, ТР Мәгариф министрлыгы тарафыннан расланган «Рус телендә урта(тулы) гомуми белем бирү мәктәбендә татар телен һәм әдәбиятын укыту программалары» (Казан, «Мәгариф», 2010 ел), 7 нче сыйныф өчен Ф.М.Мусин, И.Г.Гыйләҗев,Р.С.Шәвәлиева тарафыннан эшләнгән (Казан, Мәгариф, 2005), ТР Мәгариф министрлыгы тарафыннан тәкъдим ителгән дәреслеккә нигезләнеп төзелде.
Эш программасы структурасы
Татар әдәбиятының эш программасы өч өлештән тора: аңлатма язуыннан, төп бүлекләрне, белем һәм күнекмәләрне үз эченә алган программаның эчтәлегеннән, укучыларның әзерлек дәрәҗәсенә таләпләреннән.
Эш программасының эчтәлеге
Рус мәктәпләрендә укучы татар балаларына әдәбият укытуның төп максаты һәм бурычлары
- матур әдәбият текстларын форма һәм эчтәлек берлегендә аңлап кабул итү;
- төп әдәби-тарихи мәгълүматларны һәм әдәби теоретик төшенчәләрне белү;
- балаларны татар әдәбияты, халык авыз иҗаты, татар халкының җыр-музыкасы, теарты, сынлы сәнгате белән таныштыру, күренекле
язучылар һәм аларның әсәрләрен үзләштерүләренә ирешү;
- укучыларның телдән һәм язма сөйләмнәрен үстерү;
- әдәби әсәрне уку һәм анализлау;
- халык тарихын, мирасын өйрәнү аша Ватанга, халыкка, туган телгә мәхәббәт, олыларга, кечеләргә һәм, гомумән, кешегә ихтирам,
мәрхәмәтлелек, шәфкатьлелек тәрбияләү.
Белем бирү эчтәлегенең мәҗбүри минимумы
Әдәби әсәрләрне танып-белү буенча төп эшчәнлек. Татар әдәбиятының күренекле язучылары һәм шагыйрьләре, аларның әсәрләре турында мәгълүмат булдыру; төрле жанрдагы әдәби әсәрләрне аңлап һәм иҗади уку; сәнгатьле уку; шигъри текстларны яисә чәчмә әсәрдән өзекләрне яттан өйрәнү; әсәрләрне анализлау; план төзү һәм әсәрләр турында кыскача бәяләмә (отзыв) язу; татар һәм рус әдәбиятындагы әсәрләрне чагыштырып бәяләү, үз фикерен әйтә белү.
7 нче сыйныфны тәмамлаган татар балалары үзләштерергә тиешле белем-күнекмәләр
- өйрәнгән әдәби әсәрнең эчтәлеген белү;
- классик әдипләрнең тормыш һәм иҗат юлларының төп фактларын истә калдыру;
- әдәби текстны кабул итү һәм анализлау, укыган буенча план төзү;
- геройларга характеристика бирү;
- әдәби әсәрдәге эпизодларны һәм геройларны чагыштыру, автор позициясен ачыклау;
- укыганга үзеңнең мөнәсәбәтеңне белдерү, әсәрне (өзекне) сәнгатьле итеп уку;
-җырлар һәм аларның төрләрен аера белү;
-хикәя,фантастик хикәяне аера белү;
-шигырь һәм поэманың үзенчәлекләрен белү;
-уңай герой,лирик герой төшенчәләрен аера белү;
-әдәби әсәрләрдән сурәтләү чараларын таба белү;
-милли орнаментларны аера белү.

Укыту-методик комплекты
1. Рус телендә урта(тулы)гомуми белем бирү мәктәбендә татар телен һәм әдәбиятын укыту программалары. Казан. «Мәгариф» нәшрияты. 2010);
2. Рус мәктәпләрендәге татар балаларына татар әдәбиятыннан гомуми белем бирүнең дәүләт стандарты (Казан, 2005);
3. Ф.М.Мусин. И.Г.Гыйләҗев,Р.С.Шәвәлиева Татар әдәбияты. Рус телендә урта гомуми белем бирүче мәктәпнең 7нче сыйныфы өчен дәреслек-хрестоматия (татар балалары өчен). Казан. Мәгариф. 2010
4. Ф.К.Мифтиева, Ф.Г.Галимуллин. Рус мәктәбендә татар балаларына әдәбият укыту. 6нчы сыйныф. Укытучылар өчен методик кулланма. Казан. Мәгариф. 2001
5.Гайфуллина Ф.А.Әдәбият дәресләрендә .Казан, «Яңалиф», 2006
6. Абдрахимова Я.Х. Татар әдәбияты дәресләрендә бәйләнешле сөйләм үстерү 5-7 сыйныфлар. Казан, «Мәгариф» 2007 ел.
Категория: Татар әдәбияты | Добавил: Liliya
Просмотров: 5631 | Загрузок: 1193 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:

Голосование

Меню сайта

Категории раздела

Татар әдәбияты [28]
Татар теле [21]
Классное руководство [10]
Презентации [8]
Методик кулланмалар [5]
Укытучылар һәм укучылар өчен кулланмалар.
Тестлар [4]
видеолар [0]
дәрес, сыйныфтан тыш чара, сыйныф сәгате төшерелгән видеолар

Вход на сайт

Поиск

Статистика


Барысы онлайн: 1
Кунаклар: 1
Кулланучылар: 0